čtvrtek 14. ledna 2010

Články pro masy nebo pro několik lidí?

Dnes bych se chtěl zabývat, jestli je dobré psát články, na které budou chodit lidé z vyhledávačů, nebo psát pro pravidelné čtenáře.


Problém je v návštěvnosti. Všichni se jí snaží mít co nejvyšší, já osobně v tom však nevidím žádné terno, pokud na té stránce nemám umístěnou reklamu. Abyste mi rozuměli – na svých dvou předchozích blozích jsem návštěvnost naprosto neřešil, psal jsem tedy hlavně pro sebe.


Ale rozhodně potěší, pokud na Tři koule přijde několik desítek lidí, a každý z nich tu pár minut pobude. Ještě více však potěší, pokud se vrátí. Všichni se mnou nejspíš budete souhlasit, že to znamená, že se mu blog líbí, a nejspíš ho bude navštěvovat i nadále.


A tady se dostáváme k otázce v nadpisu: je lepší psát pro zbloudilé duše, které se možná uchytí, nebo se snažit psát kvalitní články, u kterých víte, že si ho přečte sice málo lidí, ale bude se jim líbit.


Nejlepší by tedy asi bylo, to nějak namixovat. Mít pár vyhledávacích trháků, a pak čtenáře navnadit na ostatní články. No jo, ale kdo ze stálých čtenářů by chtěl mít z Tří koulí polo-bulvární plátek? Asi nikdo.


Jaké je ponaučení? Pište pro svou základnu čtenářů, a doufejte, že se bude dál rozšiřovat. Nejlepší způsob šíření je vyplňovat u komentářů webovou adresu, nebo pokud máte štěstí, nějaký čtenář – bloger vás přidá do oblíbených stránek (díky, SonnyQ a Chrizofilaxi ;-)) Pište pro lidi se jmény, ne pro masy bez tváře!


Žádné komentáře:

Okomentovat