Na internetu se válí spousta odpadu v podobě blogů,jejichž kvalita se pohybuje okolo obsahu fekálních vozů. Pokusím se napsat co nejvíce zásad pro vedení dobrého blogu,na který se budou návštěvníci rádi vracet.
1. Vzhled
Pokud budete mít na pozadí variaci zářivých barev a velká růžová srdíčka která blikají na černém pozadí, rozhodně nikoho nezaujmete. Design v takovém případě lidi přímo odrazuje, a to správně není, že?
Lepší bude nějaký decentní vzhled, který nejlépe skloubí odstíny několika nebo jen jedné barvy (například Tři koule). Zaručíte tím i to, že se text bude dobře číst i za slabšího osvětlení.
2. Vykrádání textů
Není dobrá vizitka, když zkopírujete z Wikipedie článek týdne i s odkazy a budete vydávat za svůj. Takový článek je třeba informačně zajímavý, ale už je někde jinde. Kopírování článku je nemorální, dělají to jen idioti. Inteligentní lidé na článek odkážou.
3. Nerecyklovatelný obsah
Radek Hulán kdysi na svém blogu psal (nebo to byl twitter?), že půl roku starý článek lze vydat znovu, protože návštěvníci jsou buďto dementní že to nepoznají, a nebo blog navštěvují kratší dobu než je zmíněná lhůta.
Něco takového je samozřejmě naprostá hovadina, protože hodně čtenářů si pročítá starší články. Tento způsob lze aplikovat pouze v případě, že jste daný článek napsali na svůj jiný blog.
4. Forma a obsah
Tato zásada se řadí jako nejdůležitější, obsah a forma spolu úzce souvisí a bez nich se blog propadá do odpadní roury rychleji než světlo. Začneme tedy obsahem. Nejspíš nikoho nebude zajímat, že jste si ráno zapomněli klíče doma, a museli čekat před domem hodinu a padesát minut, pokud to nebude souviset s článkem. Postavit článek na tom skoro nejde, obsahoval by totiž jen pár vět.
Když už máte vybrané nějaké zajímavé téma, o kterém toho na českém internetu je poměrně málo, musíte ho taky nějakým slušným způsobem podat. Pro takový účel je nejlepší spisovná čeština. Nikdo nemá zájem o EMO style, popřípadě kecy tvrďáků nahrazující písmena jinými (nejčastěji w za v).
5. Aspoň jedno pravidlo z “kodexu”
Můj soukromý názor je, že by se měla dodržovat jakási pravidla. Jedním z nich praví, že blog by neměl vydělávat z reklamy. Netýká se to blogů, které mají reklamu zabudovanou a stejně jim z toho nic nepřijde. Vezmeme si na paškál třeba takové MyEgo – v době psaní tohoto článku má na hlavní stránce dva velké bannery s reklamou od Googlu, a malý banner na Banán.cz. K reklamě nemají daleko PR články, které jsou hojně využívány například u PVogla. Takovíto lidé jsou natolik blbí, že si musí vydělávat tímto způsobem. Hosting v této době rozhodně pokryje jedna sociální dávka, a zbude ještě na pár set rohlíků s Gothajem.
Závěrem
Pokud se těchto několika jednoduchých pravidel budete držet zuby nehty, váš blog se stává potenciálně navštěvovaným, a navíc má všechny předpoklady aby se mohl stát Webem 4.0, jenž odstartoval zároveň s tímto blogem, a to už je pořádný důvod k oslavám!
Žádné komentáře:
Okomentovat