Těžká práce blogera na brněnské ubytovně…
Včera, tedy v pátek, oficiálně začala konference Game Access v Brně. Potom, co Invex-Digitex upadl do zapomnění a GDS dostala pro letošek útlý seznam přednášejících, je to asi nejzajímavější akce v ČR, která se snaží oslovit hráče až v první řadě. Na celou tu parádu jsem se vypravil spolu s Lukášem (také TK) a s dvěma dalšími správnými hochy. Do Brna jsme dorazili překvapivě včas. Dokonce jsme to vyhráli i s tím, že jsme měli moc hezkou stewardku v Student Agency autobuse :P. Počáteční bloudění v Brně jsme překonali, aniž bychom se zeptali jakéhokoliv domorodce! Následovalo už jen ubytování ve Starobrněnské ubytovně, a následná výprava na GA.
Teď již k samotné konferenci – v bodech, ať to odsejpá.
- první na řadě bylo představení nezávislé party Sketch Games a jejich mobilních her. Vyvíjejí hlavně pro jablečné produkty, s nimiž jsou dostatečně flexibilní. Představila se nám spoj-tři minihra Afrika (něco něco, plný název si již nepamatuji). Afrika se v dohledné době dostane i do obchodů jako krabicovka na PC. Následovalo představení další malé hry Arkanoipad. Stále mi však nedochází, kdo bude tu PC předělávku hrát. Dosavadní tvorba Sketch Games se perfektně hodí na takový iPhone, když sedíte někde v MHD a nudíte se. Ale hrát to na PC? No, uvidíme uvidíme. Třeba z těch kluků jednou bude takový český Popcap :).
- Druhým na seznamu byl projekt Miner Wars studia Keen Software Hause. Magalomanský vesmírný projekt, mnohokrát připodobňovaný Descentu, v němž se svou raketkou létaáé širým vesmírem, vesmírnými stanicemi a ničíte vše, co vám přletí před kokpit. Autoři mají s hrou možná až absurdní představy. Možná i kvůli tomu, že Miner Wars cpe kupředu Intel, s nímž uzavřeli partnerství. Ten bude jejich hru cpát do všech Atom-like zařízení, tedy alespoň demoverzi. Vývojáři chtějí titul vydat rovnou dvakrát – jednou single/multťák, podruhé jako plnohodnotné MMO. Problém je v tom, že celá hra je online a musí být online. Pokud není online, nezahrajete si ani single. Smůla. A já si to představoval jako ideální věc na chatu…
- Lovecké hry týmu Cauldron. No. Ehm. Co k tomu říct? Přednášející celou přednášku doslova posral. Celý svůj čas k přednášení promrhal u zdlouhavého vysvětlování slidů o tom, jak funguje logická hra, jak musíte navrhovat jednotlivé levely bla bla bla bla. Když už tam bylo KONEČNĚ něco zajímavého, celou záležitost raději předčasně utnul. Bullshit. Ona i samotná hra za moc stát nebude. Zabíjení pravěkých dinosaurů, kteří jako štvanou zvěř vás uhánějí v džungli – WTF?!
- Předposledním bodem na seznamu pátečního programu byl druhý díl Genetické zahrady. Z celé předváděčky jsem viděl jen kousek, tak raději nebudu soudit. Musel jsem se jít nutně někam najíst :), hlady jsem to skoro nevydržel. O Genetické zahradě II ví více Lukáš, ten vás co nevidět "bude informovat".
- A poslední zářez? Povídání o historii Vatra Games a novém dílu Silent Hill. Ten se už nevyvíjí v Japonsku, ale expandoval k nám – do Čech. Hned zezačátku musím vytroubit fakt, že se jednalo o dost možná vůbec nejlepší přednášku včerejšího dne. Vatra Games je relativně nové studio, jemuž japonský hororový klenot doslova "spadl do klína". Bylo hezké vidět, jak se čeští tvůrci snaží zachytit atmosféru původních dílů. A vůbec – líbilo se mi, jak se zavedené série ujali. Ukázalo se pár screenů (dokonce ani pressáci nesměli fotit/natáčet – che che) a pustil se epický trailer. Skončilo se opravdu povedeným sledem otázek a odpovědí ("Bude tam ten UFO konec s pejskem?", "Hodláte se svést na vlně DLCček"?) a dalších perel.
Žádné komentáře:
Okomentovat