neděle 3. října 2010

Game Access: den druhý, krátké shrnutí



Konference Game Access počínaje druhým dnem nabrala na obrátkách. Jela jedna přednáška za druhou a určitě se to nedalo stíhat všechno. Já jsem se snažil chodit hlavně na to, co bylo pro mě to nejzajímavější. To se mi celkem povedlo, ikdyž některé prezentace – zíííív, doslova uspávali.

Tři nejlepší prezentace celé GA:
  • post-mortem AlternativA
  • Začiatky slovenského Cauldronu
  • 3D PC – best gaming experience
Post mortem české adventury AlternativA bylo velmi zajímavé. Poukazovalo na to, jak těžké je v několika málo lidech udělat hru. Je to vlastně takový očistec, kterým si každý vývojář musí projít, aby se odrazil ode dna a začal pracovat třeba na něčem větším. Super. Mimochodem, vývoj téhle adventury trval dlouhatánských šest let.

Zmapovaní herní historie slovenského Cauldronu bylo odprezentováno moc pěkně. Konečně se jen nečetly powerpointové slidy, ale došlo i na exkluzivní videomateriály a zajímavosti z vývoje jednotlivých her. Marián Ferko v roli přednášejícího odvedl dobrou práci.
Na konec jsem si nechal předváčku Nvidie. Konkrétně vlajkové technologie 3D Vision, kterou si všichni mohli vyzkoušet takřka na vlastní oči. Dozvěděli jsme se například, že zanedlouho bude běžné věci jako: 3D streaming flashových videí, 3D Blu-ray a nebo fotky ve 3D.

Nejlépe vypadající hra GA:
  • Rush´n´Attack: Ex patriot
Velmi dobře vypadající remake staré klasiky. Jedná se o 2.5D plošinovku ve stylu xboxového Shadow Complex. Hráč si může vybrat, zda zvolí cestu chronického kropiče, anebo se tajemnými komplexy bude plížit tiššeji než Sam Fisher. Za titulem stojí Vatra Games. Vycházet bude pro Xbox, PS3 a možná i PC (skrze Steam) již tento podzim, dle slov z jednoho vývojáře – za cca měsíc.

Nejhorší prezentace:
  • Lovecké hry Cauldrony

Tady to bylo jasné. Zmiňoval jsem se o tom už v článku k prvnímu dni. Bylo to tragické. Bylo to ošlivé. Bylo to tak blbé, až to bolelo.

Pár slov závěrem?

Tak, a je to. Nechtěl jsem se zbytečně rozepisovat, akorát by to odrazovalo. Navíc jsem ještě pořád utahaný z cesty Brno-Praha. Takže zase jen krátce:

Game Access byla vydařená akce. A za rok pojedu určitě znova. Jen to celé stojí a padá na přednáškách, což je pochopitelné. Stejně jako záběr celé akce, jenž se snaží zaujmout jak širokou veřejnost, tak zběhlé lidi z branže, programátory, game designéry atd. Občas to sice skřípalo a některé přednášky byly horší, ale celé to dohromady fungovalo. Jen by to pro příště chtělo trochu větší show. Ikdyž, “étrojka” to není. A nikdy nebude. Ale i tak – užili jsme si to. Tak příště repete!

2 komentáře:

  1. Největší show byla minulý rok když mafiáni utekl od našeho stolu bez placení. :-) Game Access je akce, která nemá v ČR obdoby a snad tu ještě několik let vydrží.

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se hodně líbila přednáška o Genetické zahradě II, na kterou jsi "chytře" odešel se najíst do McDonaldu :-D Jinak souhlasím.

    OdpovědětVymazat