středa 20. ledna 2010

Czshare se potápí, jdu od něj pryč

Ještě před měsícem nebo dvěma bych o Czshare napsal pochvalný článek, nejspíš ho i doporučil. Co se změnilo? Je toho hodně, ale začněme pěkně od začátku…


Datoval se začátek roku 2009, O2 výrazně zrychlila internet. To byl hlavní důvod, proč si zřídit Profi účet. Vesele stahuji filmy, seriály, kreditu je dost, všechno běží jak má a já si nemám na co stěžovat. ´Tato idylka běží dalších několik měsíců.


Pak však nastávají problémy. Nejdříve vypadávají občas jen nějaké servery, což byl dost velký problém, jelikož daný soubor se nedal v tu chvíli stáhnout, muselo se tedy hledat znovu. S tím bych se dokázal smířit, jenže později sem tam vypadne celé Czshare. Problémy přetrvávají. Jestli měli admini nějakou snahu to řešit, já ji neviděl. Poslední dobou se přidává další nešvar, a tím je nízká rychlost. Placený Profi účet slibuje stahování maximální rychlostí, jenže teď jsem byl rád, když to jelo rychlostí 150 KB/s.


Od problémů technických se dostáváme k problémům obsahovým. Nejčastěji stahuji nové díly seriálů The Big Bang Theory a How I Met Your Mother. Bezproblémové hledání souboru, které trvalo maximálně pár minut, se protahuje na 20 minut. Čím to? Zřejmě nejsem sám, který pošle Czshare přes palubu, tudíž ubývá lidí, kteří by soubory uploadovali. Když nikdo nic neuploaduje, polevuje též stahování.


Postavil jsem se před otázku – kam přejít? Okamžitě mě napadlo Hellshare, protože na něm jsem si zajistil záložní účet, kdyby se projevil jeden z výše vypsaných neduhů. Nechci to však unáhlit, nejdřív bych se rád koukl i na konkurenci.


Hellshare je rychlé, bezproblémové, navíc má lépe pořešené vyhledávání souborů.Narážíme na velkou překážku – cena. Nabízí 99,- Kč za 14 GB kreditů, což je nesrovnatelné s Czshare, které nabízelo za stejnou cenu 60 GB kreditu.


Když jsem se o tomto zmínil na Facebooku, byl mi doporučen server Ulož.to. S ním nemám žádné zkušenosti, je tu však srovnání cen. Za 100,- Kč můžete stahovat 25 GB kreditu. To je v porovnání s Czshare pořád dost málo.


Bloumal jsem po jednom warez fóru, jaké servery se kromě výše jmenovaných často vyskytují. Samozřejmě kromě RapidShare, jelikož ho nemám rád. Narazil jsem na Share-Rapid. Design a název mne sice moc nepřesvědčily, ale nabízí bezkonkurenční cenu 99 GB kreditu za 99,- Kč. Je tedy dost pravděpodobné, že skončím tam.


Tímto bych mé malé srovnání ukončil. Nejlépe z toho vychází Share – Rapid. Prosím, sdělte do komentářů jaké máte zkušenosti s jinými (popřípadě i s jmenovanými) servery. Nerad bych byl na nějakém zahraničním serveru, jelikož se často platí za den, popřípadě počet stahování, což já nechci.


21 komentářů:

  1. Share-rapid můžu jedině doporučit. Sám využívám účet tak starý, jako jsou snad sami jejich stránky. A stále mi pár GB zbývá. Pokud bys platil kartou, vyjde tě GB na 0,2 nebo 0,3 kč myslím. Nepamatuji přesně. Navíc je každý týden nějaká akce na výhodné dobití kreditu.

    S CZShare jsem problémy nikdy neměl a to ani když jsem měl ještě placený účet. Jakmile jsem ale vyčerpal kredit, asi po roce jsem ho chtěl dobít a sms s potvrzením platby mi nepřišla, tak jsem se na to vykašlal. Jinak, pokud budeš stahovat přes free, kolem půlnoci jsou pravidelně! volné sloty. Když si nastavíš budík, použiješ třeba freeRapidDownloader, tak akorát naklikáš capchu a jdeš zase spát ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Já nerad stahuju přes noc, počítač hučí. Navíc bych neměl tu volnost - když mám dvě hoďky čas, stáhnu si nějakej film, a chci to co nejrychleji.

    Ale díky za referenci :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Podle mě je na větší soubory nejlepší torrent. Serialy stahuji z FTP, ale je těžké najít dobré s dostatečnou kapacitou. Chtělo by to opravdu nějakou digitální distribuci na seriály a filmy. Pak by nikdo neplakal, že jdou lidé ke konkurenci (piráti), která je o krok napřed.

    OdpovědětVymazat
  4. Share-rapid můžu doporučit. Mám na něm účet už dlouho a z 99% to běží bez problému. Jediné, co občas nefunguje, je vyhledávání. Ale to se stane jednou za uherskej rok.

    OdpovědětVymazat
  5. Chrizofilax: online distribuci tu potřebujeme jako sůl. Kdyby tady byla, a nový díl by byl uvolněný ve stejný čas jako je vysílaný, a stál třeba (cenu teď tipnu, nemám totiž ponětí kolik by to mohlo stát, tudíž uvedu svůj odhad) 12 Kč, bral bych to hned.

    Asi teda skončím u Share-Rapid - ceny jsou v Česku bezkonkurenční a slyším na něj samou chválu. Děkuji komentátorům, že mi sdělili své zkušenosti :-)

    OdpovědětVymazat
  6. ty nemáš zkušenosti s Ulozto.cz?

    OdpovědětVymazat
  7. Anonymní: zkušenosti s Ulož.to mám jedině coby běžný úser, ale to se nedá porovnávat s Profi účtem. Ani k nim asi nepřejdu, jelikož Share-Rapid mi nabízí mnohem lepší ceny.

    Btw: dneska jsem hledal pár filmů na Czshare, našel jsem však jedině RapidShare a Share-Rapid :-)

    OdpovědětVymazat
  8. @Lukáš Trefný: Já o tom mluvím neustále, že digitální distribuce je naprosto nezbytná.

    V USA jsou na ni celkem zvyklí (Netflix, Hulu), ale stále jsou o krok pozadu přes za piráty. Pomocí výše zmíněných se totiž média jen streamují a nikoliv přímo stahují, což je v souvislosti s masivním rozšiřováním velkých telefonů s dotykovou obrazovkou nutnost. Seriál si kde kdo chce pouštět i v autobuse při delší cestě a tam je možnost mít neustálé připojení k internetu v dostatečné rychlosti prakticky nulová.

    OdpovědětVymazat
  9. Oprava: ale stále jsou o krok pozadu za piráty.

    :)

    OdpovědětVymazat
  10. Kdyby to bylo streamovaný, tak jim na to z vysoka se...Před několika týdny jsem narazil na stránku mp3victim.com, která hodnotila servery, na kterých sis mohl legálně koupit hudbu (= digitální distribuce) ale žádný z nich nevyhovoval mým požadavkům.

    1. Všechny byly zahraniční, a hodně z nich požadoval základní vklad 15 nebo 20 dolarů. Co kdyby ale nešlo stahovat z ČR?

    2. Kvalita - poslední dobou stahuju jen písničky s bitrate 320 kb/s, což mi nabízí opravdu málo serverů.

    3. Cena - jsem ochotnej platit 0,1 - 0,2 za jeden song ve výše zmíněné kvalitě. Podle aktuálního kurzu (18,52) by to bylo 1,852 - 3,704 Kč. Kdyby byl delší, byl bych ochoten zaplatit víc.

    4. Legalita - když platím, chci aby to bylo legální. Někde jsem četl že zvlášť ruský weby, který digitálně distribuuujou muziku si s tim moc velkou hlavu nedělaj.

    5. DRM ochrana - v žádném případě, nehodlám platit víckrát jak jednou.

    Z těchto důvodů jsem se díval jestli nějaký takový shop neexistuje u nás. Krom i-legálně kde DRM ochranu myslím že mají, ceny jsou přemrštěné. Našel jsem pak Allmusic.cz, ten však má podezřele dlouho technickou údržbu, tak nevim jestli neskončil.

    http://jdem.cz/dq5z6 - jestli se tohohle dočkáme, bude to určitě krok ku předu.

    Trochu jsem se rozepsal, snad to nevadí :-) článek o tom psát nechci, když tu diskutujeme o digitální distribuci, je to ještě celkem k tématu.

    OdpovědětVymazat
  11. Mícháte jablka s hruškama. Video a audio je zcela jinej druh médií. Minatory chtěl naznačit, že v placenejch streamech filmů/seriálů je budoucnost, nikoliv ve streamované hudbě. I na tomto poli však působí populární last.fm, jež zastává podobnou funkci jako rádio. Takže, jak se to vezme.

    OdpovědětVymazat
  12. Filip Štochl: já vidím budoucnost jen v koupi videa/audia za rozumnou (a samozřejmě i rozdílnou) cenu, přičemž si budu moci daný díl seriálu nebo písničku stáhnout a použít to kolikrát budu chtít, a kdykoliv budu chtít.

    "Pomocí výše zmíněných se totiž média jen streamují a nikoliv přímo stahují, což je v souvislosti s masivním rozšiřováním velkých telefonů s dotykovou obrazovkou nutnost. " - nejsem si jist jestli tímhle to Minatory označil za budoucnost, ale hádat se nebudu.

    OdpovědětVymazat
  13. @Filip: Já chtěl naznačit především to, že streamování čehokoliv je na nic. U muziky by to snad tolik nevadilo. Klidně ať se ta streamuje. Přes 3G to jde docela rychle. Ale streamování videí je na houby. Na to tady ještě není dostatečně rychlá konektivita. iTunes na iPhone a iPod to řeší po svém. Tam právě iTunes fungují jako ten Store kde si stáhneš nejnovější díl Big Bang Theory apod.

    OdpovědětVymazat
  14. kdy konečně přestanete používat tyhle narychlo vzniklé české sharesračky... je jich poslední dobou 3prdele a ani jedna nefunguje.. začněte používat lety prověřené

    OdpovědětVymazat
  15. CZshare je picovina. Nejlepsi je hotfile a vsichni tady jste buzny

    OdpovědětVymazat
  16. Hotfile, který má neustále jen problémy s rychlostí ? :-D Tj... ;-)
    Já z CZShare tahám přes 11MB/s, tak nevím, jaký by s ním měl být problém. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Share - rapid jsem nezkoušel... Uložto je tragický... i s profi účtem to stahuje jak když sere a maluje... Hellshare OK ... někdy se mi stane že musím pár věcí dotáhnout z hellu ale převážně je vše na CZSHARE který musím říct že je pro mne nejvíc vyhovující...jak jsi psal že share rapid ma 99 za 99 je to určitě dobrý..ale czko má ted 85 GB za 99 což je taky OK...

    OdpovědětVymazat
  18. osobně jedu profi učet na CZshare a když tam sem-tam něco neni tak to sosnu zadarmo z ulož to (chvilu to sisce trva ale vzdycky se najde neco na co se da divat) myslim ze se kluci (CZshare) posledni dobou docela snažej

    OdpovědětVymazat
  19. Bývalý věrný zákazník27. listopadu 2011 v 10:14

    Czshare,dobře se v něm vyhledává,všechno je přehledné,není drahý,někdy je i abnormálně rychlý.
    Ale bohužel je toho polovička ne smazání.Takže Admini,víte která vůbec bije,ale vám je to asi ůplně jedno.

    OdpovědětVymazat
  20. Bývalý věrný zákazník: jestli je poslední věta mířená na mě, jako autora článku, rád bych podotkl, že článek je starý 22 měsíců a 7 dní. Tudíž už není zrovna aktuální.

    OdpovědětVymazat
  21. Share-rapid mohu doporučit! :) (Internet od O2? Za ten Vás lituji :) )

    OdpovědětVymazat