čtvrtek 7. ledna 2010

Hyde Park!

Pokud se aspoň občas kouknete na Českou televizi, jistě víte o změně na zpravodajské ČT24. Tou nejvíce znatelnou je asi Hyde Park, který se honosí titulem “nový” a “interaktivní” před názvem. Ovšem – splňuje to, co slibuje?



Hodně lidí si při sledování obdobných pořadů (tj. diskuzí nad určitým tématem) říkalo,že se neptají na podstatné věci, a právě v tomto je Hyde Park revoluční. Netušil jsem, že když myslí interaktivní, že budou tolik aktivní. Nicméně divákům se věnuje většina vysílacího času, což je tak akorát.


Po dvou dílech jsem se rozhodl dát jim nějakou zpětnou vazbu, přes formulář na jejich stránkách jsem jim tedy poslal připomínku. Do České televize jsem nepsal poprvé, očekával jsem tedy nějaký email ze support centra (nevím, jak se to tam oficiálně jmenuje, nicméně funkci to zastává stejnou) a čekal odpověď. O to více mě překvapilo, že mi odpověděla samotná moderátorka:

Nejprve můj email:


Dobrý den, váš nový pořad se mi líbí, akorát by to chtělo vychytat pár much. Když kamera umístěná na pravé straně míří moc doleva, lze tam zahlédnout jinou kameru, na konci pořadu toho bylo vidět ještě víc. Ideální by bylo, dát kameru více do středu, nebo s ní trochu přiblížit. Také bych nepřepínal zbytečně do studia, když je rozhovor s lidmi v terénu, protože tam se nic neděje v danou chvíli.



Chtělo by vylepšit čtení názorů diváků, jelikož moderátorka (kterou musím pochválit, zvládá to skvěle) se buďto musí naklánět, nebo na to evidentně špatně vidí. Zde bych doporučil, aby bylo čtecí zařízení (popřípadě televize, nevím jak to máte teď vyřešené) naproti ní, nebo by se mohly vzkazy,smsky a podobně číst rovnou z notebooku který má před sebou.


Jediným problémem jsou volající, kteří (například včera) se příliš rozpovídají, a Pavlína je musí utnout. Nebylo by špatné nastavit nějaký časový limit.


Doufám, že vám můj názor aspoň trochu pomohl, a Hyde Park se bude díl od dílu zlepšovat. S pozdravem Lukáš Trefný.


A zde je odpověď:


Vážený Lukáši,
Díky moc za Váš email a praktické návrhy:-). S tím čtením máte pravdu, to ještě řešíme a ladíme. Nad telefonáty se také zamyslíme.
A i o snímání a kamerách ještě vedeme debatu. Naprosto s Vámi souhlasím pokud jde o vstupy z terénu. Zkrátka Hyde Park je ve vývoji a názory diváků pečlivě pročítáme - a snažíme se zohlednit. Máme mnoho nápadů, takže věřím, že postupně se posuneme o kus dál.
Mějte se krásně.


Samozřejmě se objevilo ještě pár chybiček, které jsou však krátkodobého rázu, tudíž je nepovažuji za podstatné. Samotné živé vstupy se mi v prvních dvou dílech nezdály ideální, naštěstí na tom zapracovali a dnes už to bylo tak, jak bych si to představoval. Rychlé, stručné, jasná otázka.


V tomto případě vsadili převážně na internet, ptát se přes internet jde na Facebooku, Twitteru,nebo chatu. Já sám se koukám přes živé vysílání, a jsem hluboce přesvědčen, že nejsem sám. Příspěvky do diskuze jsou předem vybírány, nemusíme se tedy bát tvrdých urážek nebo rasismu.


Pokud vás tedy zajímá aktuální dění, aspoň jedno vysílání byste měli shlédnout. Zítřejší páteční díl bude jiného formátu, jelikož se bude točit okolo sportu, s jiným moderátorem. Pro ty, kteří by chtěli vidět pořad bez menších chyb, bych však doporučil ještě chvíli počkat, než “dozraje”.


Značky Technorati: ,,,

2 komentáře:

  1. Hyde Park je takovým typickým vyustěním Otázek václava moravce ala YouTube dotazy. Nápad je moc pěkný a držím Hyde Parku palce ať drží, či ještě lépe, zvyšuje svou sledovanost. ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Sledovanost uveřejňují na jejich twitter kanálu.

    OdpovědětVymazat