sobota 16. ledna 2010

Máme na rukou krev nevinných lidí? Nebo ne?

Asi už jsem starej, ale pořád mě baví listovat starými čísly Levelu, popřípadě Score. Zrovna nedávno jsem z poličky vytáhnul jakési číslo Levelu z roku 2006 a ujal se zalistovat do Dopisů. Pod záplavou poměrně klasických dopisů mě jeden dopis zaujal. Proč původní myšlenku, kterou je dopis opředen, nevylepšit a nepřidat k ní pár svých slov? A přesně tohle mě přimělo k tomu, abych toto téma sepsal.

 

Osobně miluju strategické hry, baví mě budovat základnu a stavět vojsko, co naplat, že tenhle koncept patří s Dunou 2 do starého železa. Ještě jsem neviděl hru, která by tenhle koncept překonala. Miluju velkolepé bitvy, kde se střetávají stovky vojáků, techniky a dalších notně militantních prvků a doplňků. Čím víc lidí, tím líp. Ale zkusili jste se někdy na tím zamyslet z jiného úhlu? V těch bitvách, které vedeme, byť jen virtuálně, umírají lidé. Nejedná se o reálné lidi, ale pár paňáců, co přišlo bojovat v anonymní válce. Který hráč kontroverzního GTA se ve výsledných statistikách zamyslí nad tím, že těch 5000 lidí, co zemřelo, byli bytosti, jejichž rodiny jste připravili o otce, či milující matky? Kdo se pozastaví nad tím, když přijdete o tank, že v něm seděli čtyři vojáci, jenž zemřeli vaším jednáním?

 

 

Hry tu jsou a budou. Málokdo však počítal s tím, že se nad tímhle tématem bude někdo pozastavovat. Ale dnešní doba si to žádá a žádný extrém není zdaleka vyjímkou. A až se jednou probudíte a celý spocení vykřiknete “mám na rukou krev mrtvých lidí”, nedivte se, to je normální. Stejně jako ujetí Korejci, co skáčou z oken kvůli World of Warcraft a ztraceným předmětům.

 

Když v libovolné strategii přijdete o rotu vojáků, celkem snadno to překousnete, vždyť můžete vyrobit vyrobit další tucet vojáků. A v tom je přesně ten háček. Hráč ztracených paňáků moc nelituje, vždycky je tu možnost je nahradit. To je chyba, hráč by měl být za chyby penalizován stejně, jako je za ně trestán v běžném životě.

 

A přesně v tomhle bodě má polo-úvaha končí. Pokud k tomu chcete cokoliv říct, hlaste se v diskuzi.

1 komentář:

  1. Neber to tak vážně. Jsou to jen vymyšlené hry :). A ty, co se hrama nechávaj nějak výrazně ovlivňovat nepatří do běžného kolektivu, ale někam do Bohnic

    OdpovědětVymazat