středa 27. ledna 2010

Google desktop – více informací na plochu

V dnešním článku bych vám chtěl představit Google Desktop. Jistě si vzpomenete na sidebar z Windows Vista – Google Desktop je v podstatě to samé.


K Google Desktop jsem se dostal při hledání widgetu pro Twitter. Našel jsem widget jen pro něj, rozhodl jsem ho otestovat. Výše jsem uvedl sidebar z Vist. Ta koncepce je přeci jen trošku jiná, jelikož do Desktopu si můžete dát tuny věcí, nejsou však jen od Googlu.


Nemusíte se bát, že když budete mít Desktop na pravé straně, že bude zasahovat do stránky, nebo se skryje pod ní. Všechna okna se mu přizpůsobí, jsou tedy vedle sebe. Nemusíte se ani bát o fuknci v Sedmičkách, mám na mysli manipulaci s oknem pomocí jeho přetahování k okrajům. Všechna okna se chovají tak, jako kdyby prostor, kde je Desktop, neexistoval.


Já jsem zvolil Twitter widget a “Web clips”, což je v podstatě RSS čtečka. To mi dalo poměrně hodně prostoru, nicméně nejde tam scrollovat. Pokud toho tedy bude víc, doporučuji jít na web. Widget umí pouze tweety zobrazovat a psát, pokud tedy budete chtít na někoho reagovat, neposlouží vám.


Dobré by bylo též zmínit, že udělátka nemusí být nutně v sidebaru. Můžete si je dát kamkoliv na plochu, to je však neuvidíte. Nijak vás neupozorní na nějakou novinku, to ale vůbec nevadí, nový tweet pomalu vyjede, tudíž zaregistrujete pohyb.


Dole se nachází malé vyhledávací pole s logem Googlu. To je tam bohužel na pevno. Vyhledává soubory na disku, což je však ve Windows 7 naprosto zbytečné, jelikož takové vyhledávání je v nabídce Start.


Pokud jste na Twitteru, Facebooku, čtete blogy, zajímá vás počasí nebo chcete poslouchat různá rádia, Google Desktop se pro vás stane šikovným pomocníkem. Rozhodně mi zpříjemnil a zjednodušil existenci u PC, jelikož už nemusím otvírat Operu kvůli RSS čtečce, nebo přepínat na záložku s Twitterem.


Žádné komentáře:

Okomentovat