neděle 13. listopadu 2011

Proč se Indie Royale nedočká velkého úspěchu?

Píše se 4. květen 2010. Byl právě spuštěn Humble Indie Bundle #1. Malá revoluce ve světě nezávislých her. Tržby přesáhly hranici milionu dolarů. Hráči se později dočkají dalších balíků, z "Humble Bundle" se stává pojem.

Není to tak dávno, co se rozjel podobný projekt. Má vznešené jméno Indie Royale, a já bych tu rád napsal hlavní rozdíly, díky kterým se nemůže tak masově rozšířit.

Socky nemá nikdo rád

Tím nejpodstatnějším rozdílem je systém placení. Bundle používá model "Zaplať kolik chceš", kdežto Royale "Dej víc, než průměr". Sympatičtější je mi první model. Jak jinak. Neznamená to, že jsem jim zaplatil cent, a pak šel hrát. Mohl jsem se rozhodnout, kolik zaplatím. Například u Voxatron Debut je nyní průměrná platba $5.25, takže se to celkem osvědčilo.

Royale začíná na nějaké částce, kterou musíte překonat. Každá koupě zvyšuje průměrnou platbu. Kdo dá víc než průměr, hry jsou jeho. Postupně se tedy průměrná platba zvyšuje, a kdo dřív přijde, ten míň platí. Nevím, zda to byla snaha odlišit se, nebo nápad, jak vydělat víc peněz. Každopádně to byl ten důvod, proč jsem nic nezaplatil a obešel se bez toho.

Éčka, sbírá éčka, v tom je ta léčka...

Poštovní adresu má Royale Bundle v Austrálii. Proč se tedy prodává v eurech? Vzhledem ke kurzu koruny jsou mi dolary mnohem sympatičtější. Určitě nebudu sám. Lze si to vysvětlovat buď tak, že se chtějí orientovat na evropský trh, nebo si chtějí zvětšit tržby. Tak či onak, výsledek je, že z toho fakt neskáču radostí do stropu.

Buďme trochu objektivní

Co se mi naopak líbí, je informace, kdy bude další bundle. Je celkem užitečné vědět, že se to bude opakovat, a hlavně kdy se to bude opakovat. Za to chválím. Otázka je, zda se organizátorům podaří nalákat tvůrce opravdu dobrých her, aby se tato akce dostala do většího podvědomí hráčské veřejnosti. Pokud se jim toto nepodaří, mohou doufat, že si udrží nynější zákazníky. Druhý Royale Bundle si v tuto chvíli koupilo 26 612 lidí. Uvidíme, jak se to vyvine.

4 komentáře:

  1. Myslím, že ten systém placení je takhle nastavený kvůli velkému počtu lidí, co si Humble Bundle kupují za jeden cent. Jakože jsem slyšel, že fakt existují lidi, co koupí 100 bundlů za dohromady jeden dolar a potom časem kšeftují s těma Steam klíčema a tak. Což samozřejmě provozovatele Humble Bundlu stojí docela dost peněz na poplatcích PayPalu. Asi by to teda vyřešilo nastavení minimální ceny třeba na dolar.
    Taky si myslím, že Humble Bundle měl fakt velkou výhodu v tom, že přišel první a nyní už je tak populární, že si ho pokaždé všichni koupí. Uvidíme, jak se budou ty další Indie Royale balíky prodávat.

    OdpovědětVymazat
  2. S tím nastavením minimální ceny souhlasím - sám jsem s cenou pod dolar šel jen jednou, takže by mi to ani nevadilo.
    Pokud bude v The really big Bundle hodně her, z toho aspoň jedna jako hlavní tahák, může se to rozšířit - uživatelé budou více sdílet, navíc to s nejvyšší pravděpodobností nebude souběžně s Humble Indie Bundle. Necháme se překvapit, co nám přichystali :)

    OdpovědětVymazat