neděle 28. února 2010

Klapka potřetí! Ááá...akce!

V neděli jsem se zúčastnil festivalu amatérského a nezávislého filmu v Kladně, spolu s Filipem Štochlem, dalším autorem Třech koulí. Jednalo se již o třetí ročník, takže festival si už nějakou slávu získal - bylo plno. Od minulých dvou ročníků se zejména lišil místem konání. Předtím se totiž konal v poměrně malém Kladenském divadélku, kde byl projektor uprostřed, tudíž lid za ním měli špatný výhled. Letos se Klapka přesunula do zrekonstruovaného Lampionu, kde je více míst k sezení, židle jsou pohodlnější (ale prdel vás po pěti hodinách sezení stejně bolí).

Všechny vybrané filmy jsou rozděleny do čtyř bloků.Jeden blok trval (spíše měl trvat) 45 minut. Mezi jednotlivými bloky byla 15 minut přestávka. Ovšem se tam nezapočítaly výstupy "moderátorů", jenž tam mluvili o "Homo Kladnus". Nijak mi to nevadilo, ale ani mně to nezabavilo. Co mě spíš štvalo, bylo technické řešení. Promítalo se přes notebook, proti čemuž bych nic neměl, kdyby nebyl problémový. Po prvním filmu spadl systém, trvalo několik minut ho znovu nahodit. Na podlaze bylo vidět ovládání Windows Media Playeru, občas se ukázalo okno, které oznamovalo, že se něco děje s ESETem. Ke konci to už bylo naštěstí v pohodě.

Co se filmů týče, bylo tam moc "hororů" a podobných. Naprosto nejvíc mně nezajímal film "Terejové, perutě bílé", což byly záběry ptáků na nějakém ostrově. Líbily se mi následující: Ida, PLEH, Kočky, Okénko zapomenutých umělců, Mrkev a mlíko.

Na festivalu se platilo dobrovolné vstupné. Dal jsem jim 20 Kč, abych ocenil námahu pořadatelů. Na místě bylo možné si zakoupit festivalové tričko nebo DVD. Nekoupil jsem si ani jedno - o tričku jsem vůbec neuvažoval, na DVD nebyly dost zajímavé filmy. Vtipné bylo, když si Filip ono DVD koupil a dostal prázdnou krabičku. Při reklamaci je samozřejmě dostal, ale ona ženská se na nás dívala, jako kdybychom to pronášeli pod mikinou. Nakonec dám několik fotek, které fotil nějaký rádoby profesionální fotograf.

Žádné komentáře:

Okomentovat