středa 3. února 2010

Blog, Twitter a něco mezi tím

Jak je vidno, jsem internetový člověk. Mám blog, mám Twitter, na internetu pracuji a vzdělávám se na něm. Před ne zas tak dlouhou dobou jsem se koukal na Twitter účet Jakuba Čížka z Živě.cz. Klikl jsem na jeden link, který vedl na krátký zápisek v Posterous.


Hned jsem věděl, že tohle mi chybělo – něco mezi Twitterem a blogem. Místo, kam můžu dávat věci, které se na Tři koule nehodí a na Twitter jsou moc dlouhé. Dnes, když jsem vymýšlel téma článku (možná jste si všimli, že píšu pravidelně ve středu), jsem si pročítal pro změnu Posterous Martina Malého, jsem si řekl, že napíšu o něm. Tak tady to je.


Jedná se o poměrně mladou službu, zprovozněna byla v květnu roku 2009. Podporována je široká škála formátů, ve kterých můžete své soubory nahrávat. Samozřejmostí je spolupráce s Facebookem, Twitterem, Youtube, Flickrem a mnoha dalšími službami. Na ukládání souborů máte pouze 1 GB, za další prostor si budete muset připlatit.


Nezvyklou věcí je, že všechno lze postovat jen přes email. Ten, komu to nevyhovuje, nemusí zoufat, existuje i webová administrace. Zpět k emailu – stačí poslat na post@posterous.com text, který chcete zveřejnit a do několika minut se tam objeví.


Váš Posterous bude na vámi zvolené subdoméně. Já mám například humr.posterous.com. To však není jediná možnost – pokud nějakou doménu vlastníte, můžete to směrovat na ní. Taktéž je možné zapojit Google Analytics, abyste zjistili návštěvnost.


Na konci se ještě zmíním o designu. Můžete si zvolit z několika základních Témat. Pokud však ovládáte HTML a CSS, můžete je upravovat, nebo zcela předělat. Nakonec pár linků:


Můj Posterous

Neoficiální česká stránka

Oficiální anglická stránka


4 komentáře:

  1. Vypadá to hodně zajímavě, ale zdá se mi to jen jako další zbytečná služba. Své kouzlo to jistě má, přesto si myslím, že vše co nabídne posterous dokáže nabídnout i blog běžící na wordpress. Krátké články tam mohu psát taky a propojení s twitterem či facebookem není sebemenší problém.

    OdpovědětVymazat
  2. Wordpress je vůči tomuhle složitější, navíc postrádá některé funkce, které jsou pro Posterous největším lákadlem - vlastní online prostor, postování přes mail, tvoření galerií (to jsem osobně nezkoušel) jednoduchost...Zbytečné to podle mě není. Někdo dá přednost Wordpressu, někdo posterous a jiný zase Bloggerovi. Je tu prostě další varianta.

    OdpovědětVymazat
  3. Postování přes mail zvládá již několik verzí. A tvorba galerii také není problém. V jednom máš, ale pravdu. Není to tak jednoduché a svižné. Ve finále jde stejně o člověka, který píše a ne o redakční systém či službu.

    OdpovědětVymazat
  4. Posterous může být jako normální blog, ale může to být jen skladiště fotek a videí - v tom je ten rozdíl, v porovnání s WP. Posterous je na toto totiž stvořen, kdežto u WP to nebude to nejdůležitější. Tudíž by se WP a Posterous měli porovnávat jen z části, ne jako dvě stejné "služby" (WP de facto není služba, ale zrovna mě nenapadá jakým slovem bych ho označil, aby platilo i pro Posterous).

    OdpovědětVymazat