pátek 12. března 2010

Live Admin Center – email na vlastní doméně zdarma + návod

Spolu s novou doménou jsem přemýšlel i o e-mailu. V podstatě existují jen dvě služby, o kterých můžeme uvažovat - Google Apps a microsoftí Live Admin Center (Dříve Live Custom Domains)

Chtěl jsem se stát mučedníkem Googlu. Ale věc se nezdařila. Po úspěšné registraci verze Standart, která je poskytována zdarma, mi Google vyplivl nesmyslnou chybu o neprovedené transakci (WTF?!). Nemám čas na to, abych se na podpoře dohadoval s Google robotem, jež mě odkáže na FAQ, tudíž jsem šel hledat štěstí k Microsoftu.

Live Admin Center spadá do proklamované sítě aplikací a služeb Live. Na rozdíl od Googlu nenabízí rostoucí emailovou schránku, ale svojí "nekonečnou" variantu Hotmailu. Velkou výhodou je možnost založit až 500 uživatelských účtů (a po zažádání dokonce ještě víc). Těžko říct, zda tohle vůbec někdy využiju. V bezplatné verzi Google Apps založíte účtů "jen" 100.

Díky problému s Google Apps jsem sice musel oželet košatý balík aplikací na vlastní doméně (Docs, Calendar a další), ale nakonec mi to tolik nevadí.

Jelikož se na internetech moc návodů jak to všechno zprovoznit nepovaluje, rozhodl jsem se udělat návod krok za krokem. Třeba se někomu bude hodit.

Nejprve musíte otevřít stránku Windows Live Admin Center a kliknout na tlačítko Get Started.
¨

Napište svojí doménu a pokračujte v nastavení, projdete blbuvzdornou registrací, kterou si mimojiné vytvoříte Windows Live ID.

Zanedlouho se dostanete na hlavní obrazovku, na které uvidíme několik DNS nastavení, jež musíme změnit. Stačí tedy zabruslit do webové administrace hostingu. Pro jistotu doporučuji vymazat veškeré MX záznamy, jinak se změny nemusí projevit.




Na obrázku úspěšné nastavení u ONEbit.cz

Je užitečné vymazat A záznam mail.vasedomena.cz, protože se zde nachází webový mail poskytovaný ONEbit. Pokud chcete využívat přesměrování na webový Hotmail, vytvořte nový CNAME záznam s doménou např. mail.vasedomena.cz a cílem go.domains.li­ve.com.

Následně už můžete jen čekat a čekat, dokud se změny DNS neprojeví. Dost záleží na poskytovateli domény a na tom, jak často tyto záznamy aktualizuje. Správnost nastavení ověříte v adminu Live Admin Center tlačítkem Refresh. Pokud vše proběhlo v pořádku, již neuvidíte žádné výstražné zprávy a můžete se pokochat nápisem "Your service is Active".


Tak, teď už máme vše nastavené, tudíž se konečně můžeme věnovat něčemu jinému. Pokud jste si během registrace nevytvořili mail, můžete tak učinit pod položkou Member Accounts a tlačítkem Add. Jestli je mail řádně aktivován, to ladně vyzkoušíte po naťukání adresy mail.live.com. Nezobrazilo se žádné chybové hlášení? Pak je všechno v naprostém pořádku. 




Pokud jste vytvořili CNAME záznam s cílem na go.domains.live.com, přejďěte do Domain Settings (v menu) a nastavte doménu, kterou jste nastavili v onom CNAME záznamu - např. mail.vasedomena.cz.

Je prakticky jedno, jaku desktopovou aplikaci pro poštu použijete. Jen si dejte bacha, aby podporovala protokol MAPI, jenž Hotmail používá. Z vlastní zkušenosti doporučuji Live Mail z balíku Live Essentials. Je rychlý, jednoduchý a skvěle se dokáže sesynchronizovat. V notebooku, mobilu a stolním PC budete mít vždy stejnou poštu a kontakty.




Po spuštění Live Mailu stačí poklepat na odkaz Přidat e-mailový účet a proplout nastavením. Hlavně nezapomeňte u protokolu nastavit HTTP, čímž docílíte taktéž toho, že žádné příchozí a odchozí servery nebudete muset nastavovat.



A to je dámy a pánové, úplně všechno. Poštovní klient je nastavený a připraven komunikovat se světem. 

Jsem rád, že jsem nakonec dospěl k Live Admin Center. Jsem s ním maximálně spokojený, nemluvě o věcech spjatých s Windows Live ID jako je SkyDrive, Fotografie či Spaces...

6 komentářů:

  1. Dobrý návod, přesto googlu věrný zůstanu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Výborný návod, zřejmě ne všal pro mě. To nastavení bych nedokázal.

    OdpovědětVymazat
  3. A mohl bych se zeptat, jak se na reseni od microsoftu resi upozornovani o novych zpravach na mobil? Dik za odpoved

    OdpovědětVymazat
  4. Prominte, že píšu tak pozdě, nicméně Hotmail tuhle službu nejspíše nepodporuje. Alespoň jsem k tomu nic nenašel. Je dost možné to řešit aplikacemi třetích stran. Více jsem k tomu opravdu nenašel.

    OdpovědětVymazat
  5. Notifikace na mobil je jednoduchá. Stačí mít mobilní email. Například u 02 ve formatu +420123456@sms.cz.o2.com. Čísla si v hlavě odmažte:] a představte si že to je normální email. Pak už stačí nastavet v poště přeposílání.

    Mě by spíše zajímalo. Když vytvořím v administraci nový email, tak mi nefunguje dokud se na něho poprvé nepřihlásím přez mail.live.com
    Nevíte jak toto eliminovat? Docela do zdržuje. Dík

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj, funguje bezproblémově s hostingem webnode.cz?

    OdpovědětVymazat