neděle 7. března 2010

Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000

Jelikož jsem se poměrně nedávno stal vlastníkem notebooku Lenovo G550A (brzy nějaké menší podrobnosti), nedlouho poté padl klasický ortel – jakou myš? Prakticky až do teď jsem používal klasickou drátovou Microsoft za pár stováků, ale ta nebyla moje, nýbrž jsem jí měl jen půjčenou od rodičů. Nedlouho poté ve mne začal tikat myšlenka - jaký hlodavec bude ten další, vyplatí se investovat do bezdátových technologií?

Digital StillCamera

Lidé milují Bluetooh, říká jedna z postav seriálu Teorie Velkého třesku. Vlastně proč ne, odpadne starost tahat další kus kabelu a nutné zakopávání o něj. A tak nějak proto jsem si začal brousit zuby na bezdrát ze stájí Microsoftu – Bluetooth Notebook Mouse 5000.

Ač se to nezdá, v Czechcomputeru na mě očividně zapomněli. Nezfakturovali mi objednávku. Zmetci jedni líní. Po čtyřech dnech jsem vypěnil a objednávám v maloobchodě na Kladně. Kupuji sice OEM verzi pouze v igeliťáku, ale což – krabice mi stejně na nic není. Hned na druhý den vesele scrolluji, jezdím a klikám.

Dílenské zpracování je nadprůměrné. Využíváno je kvaliních, matných plastů. Samotnou krysu mám v černém provedení, které jen podtrhují linky stříbrných plastů. Pod jednou takovou se skrývá i multimediální tlačítko. Primárně je nastaveno na příkaz "zpět" v libovolném webovém prohlížeči. Jak už jsme zvyklý, na vrchní straně najdeme: kolečko a dvě tlačítka,  ale také indikátor stavu baterie a logo Bluetooth. Indikátor sepne vždy, když myš zapnete a po několika vteřinách zhasne, tudíž zbytečně nevybíjí baterie, kterými je myš poháněna. Na zadní straně můžeme nalézt přepínač On/Off a speciální tlačítko určené pro spárování myši s počítačem. tla Dále je zde úkryt na dvě AAA baterie, ale myš funguje i s jednou. Podle oficiálních stránek Microsoftu je myš schopná pracovat až 3 měsíce na jedny baterky. Otázkou je, zda v kuse, s vypínáním na noc, či bez… V tomhle jsou hoši z Microsoftu lehce zmatení.

PICT4359

Spárování s noťasem proběhlo bez větších problémů. Windows 7 myš rozpoznal a nainstaloval potřebné ovladače. Stačilo přidat nové zařízení v Ovládacích panelech. Ač myš samotná spadá do kategorie menších rozměrů, drží se opravdu slušně. Ani po několika hodinách z ní nebolí ruka. Tlačítka jsou tichá, kolečko je krokující a disponuje lehkým stiskem, což beru za velké plus. Hlodavec zvládá slušný výčet povrchů, disponuje totiž laserovým senzorem o rozlišení 1000 dpi. Říká se, že tam, kde optická nezvládá, tam laserová jede bez problémů. Těžko říct, zda je to pravda. Jen vím, že nejhorší povrch pro ní je bavlněné povlečení v mé posteli.

Celkově jsem s "blůtůtem" od ajťáků z Redmondu spokojený. Je to přesně to, co jsem potřeboval. Nenosit s sebou drát je opravdu pohodlné a člověk si rád zvykne. Pokud již delší dobu po něčem takovém pokukujete, nemůžu jinak než doporučit.

6 komentářů:

  1. heh...a to já přešel z bezdrátu na drát, paš mi nevyhovovala odezva :)

    OdpovědětVymazat
  2. Protože v nábídce bezdráty nemají :-(. Teda alespoň ne s Bluetooth.

    OdpovědětVymazat
  3. Nedávno sis koupil novýho hlodavce s kabelem a teď se nemůžeš nabažit kabelu ... zajímací

    OdpovědětVymazat
  4. oprava: teď se nemůžeš nabažit myši bez kabelu

    OdpovědětVymazat
  5. S kabelem jsem si kupoval ke stolnímu PC, tam bych šel do kabelu klidně i teď. U noťasu je to jiná - bezdrát tu využiješ.

    OdpovědětVymazat