pondělí 13. září 2010

G2Play – Steam hry zalevno, zkušenosti

g2playNení to tak dávno, co Steam změnil měnu pro Evropu z Dolaru na Eura. Jak asi tušíte – díky poměrně rozdílnému kurzu se nákup her v tomto digitálním krámku pěkně prodražil. Jak z toho ven?

G2Play.net je ukázkovým příkladem toho, že to jde, když se chce. Jedná se totiž o klasický digitální “store”, v němž najdete většinu posledních hitů. S tím rozdílem, že všechno prodávají za vskutku směšné ceny. Někdy se jedná o pouhé zlomky cen, za které se daná hra prodává na Steamu.

Podvod? Kdepak. Obchod prodává oskenované klíče ze (snad) legálně koupených retail verzí. Koupený klíč pak už jen můžete aktivovat buď na Steamu anebo v EA Store. G2Play tedy funguje jako takový zprostředkovatel. A jeho činnost se mu daří – ceny jsou nízké a stížnosti nejsou takřka žádné.

Celé jsem si to “osahal” až při včerejší koupi balíku Half Life Platinum (první Half Life + datadisky, Counter Strike, Day of Deafeat, Team Fortress Classic, Ricochet) za 86 Kč. Nikde nebyl žádný problém a klíč mi přišel na mail takřka ihned. Jenže – ou, on nebyl funkční. Steam zařval “sorry, ale tenhle klíč je duplikovaný, někdo už jej používá”. Zhrozil jsem se. Přišel jsem o svých 86 Kč! Ale ne, už ve FAQ na G2Play píší, don´t panic! Stačilo napsat na podporu, přiložit screen řvoucího Steamu a bylo vymalováno. Obratem mi přišel klíč nový, tentokrát plně funkční.

Stane se. Zvlášť v záplavě tolika klíčů. Aspoň jsem si hned při první objednávce vyzkoušel tu jejich podporu. Která je jedním slovem vynikající, rychlá a zbytečně se s vámi půlrok nehádá o to, zda je ten klíč skutečně nefunkční.

G2Play můžu jedině doporučit. Čert ví, proč je to tak levné (možná je to tím sídlem v Singapuru Open-mouthed smile), ale funguje to dobře. Až se člověk diví, že je to legální.

4 komentáře:

  1. Mám přesně opačnou zkušenost. Obchod levný, rychlý a splehlivý, ale řešit něco s podporou, je jako bavit se s bandou tatarů.

    Před dvěma lety. Třeba je to teď lepší.

    OdpovědětVymazat
  2. Asi se už naučili anglicky :D. Nevím, osobně bych tam stejně nic dražšího nekupoval. Mohlo by se to vymstít.

    OdpovědětVymazat
  3. Podpora nefunguje vůbec, dokud se nepokusíte podat stížnost na Paypalu. Pak se můžou přetrhnout.
    Navíc klíče (např. u softwaru) se můžou dostat na blacklist třeba za měsíc a pak už nemáte na nic nárok. Za některé klíče padly bany na Steamu, takže se rozloučíte s celou svou sbírkou her, což vám taky nikdo nevrátí.
    Lepší je najít si známého v Rusku nebo Asii, poslat mu peníze a nechat si to koupit ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Zakoupil jsem hru CoD:BO a na steamu jsem si ani neskrt duplicitni kod a po dlouhych tahanicich se me uz neozvali tak ze nemam penize ani hru dobra firma.

    OdpovědětVymazat