středa 18. listopadu 2009

Recenze Floating Islands Game

Recenze byla původně napsána pro server Freehry.cz, z jistých důvodů tam však nemůže být vydána, proto ji dávám na blog. Autorem je Arvi “Hempuli” Teikari, o kterém byl nedávno článek na Hrej.cz

Vaše herní já coby malý panáček se zeleným svetrem se bude prohánět po třech světech, několika planetách, a co je hlavní – desítkách levelů. Žádná nudná hopsačka, na to zapomeňte. Postava se bude řídit pravidlem „pokud mi nic nepřekáží v cestě, jdu tam“ Za překážku nepovažuje ani konec planety, klidně skočí dolů. Cílem tedy je ho dostat ke zlaté hvězdě, kterou musí sebrat, a poté k vlajce. Při kontaktu s ní je úkol na dané zemičce ukončen a považován za splněný.

FIG1

„A takhle se to hraje celou hru“. To taky není pravda. Způsobů, jak dostat panáčka i se sebranou hvězdou do cíle, je opravdu přehršle. Mechanismy se střídají jeden za druhým, a nic tu není okoukané. To je samozřejmě jednoznačné plus, hratelnost se díky této vlastnosti hodně zvyšuje.

FIG3

Hudba v této hře je kapitola sama pro sebe. Její pozice by se dala přirovnat k hudbě ve World of Goo. Tím myslím, že skvěle doplňuje atmosféru, nenudí, a liší se na planetkách dle jejich vzezření. Vznikala pod rukama Johana Hargnea, koncovou píseň stvořil Noby. Škoda, že ke hře není přibalen soundtrack. Co se týče grafiky, není nic moc co dodat – je to 2D plošinovka, a není úplně „vyhlazená“ takže nějaké ostré rohy na rovné čáře jsou samozřejmostí.

Na závěr malé shrnutí: hratelnost je dobrá (tím nemyslím průměrná), hudba je skvělá, grafika nadprůměrná. Co tomu chybí? Zábava to určitě je, občas však chvíli trvá, než vám dojde jak to udělat. Nebo nemáte čas upravit věci tak jak byste potřebovali, pokud je zelená na semaforu, chlápek v zeleném už jde. Chcete-li se zabavit, je tato hra pro vás stvořená.

FIG2