pondělí 28. prosince 2009

Šťastný a veselý…svátek konzumu

Pokud pravidelně navštěvujete Novinky.cz, nejspíš vám neunikl článek o hrstce demonstrantů, kteří nejsou spokojeni s Vánoci. Nechápu je, a asi nikdy nepochopím. Pokud si někdo stěžuje, že se z Vánoc vytratilo “duchovno” a už jde jenom o dárky, je naprosto neinformovaný. Ježíš (za předpokladu že existoval) se totiž vůbecnenarodil v prosinci, takto si to upravili pohané, abyjim to sedělo snějakými rituály.


Z toho jasně vyplývá, že tento svátek v moderních dějinách je o dárcích, a “bytí spolu” (tuhle otřepanou frázi nemám rád). Najednou se 10 lidí zvedne a jde ven s cedulema, přestože nikoho evidentně jejich názor nezajímá. Nemám rád, když mi někdo něco cpe, ať už to jsou letáky ve schránce nebo něčí názor, jenž je naprosto mylný.


To, že se k nim nikdo nepřidal, také o něčem svědčí. Lidé jsou evidentně za tento svátek konzumu rádi,a mají ho nejspíš rádi. Můžete Vánoce nesnášet, můžete stát venku o Štědrém dnu s nápisem a megafonem jako největší ztroskotanci, ale to je všechno. Vánoce jsou skvělým svátkem, a drží se už docela dlouho.


Když už jsme u těch Vánoc, musím si rýpnout do Ježíška a tlusťocha v červeném. Naprosto nechápu smysl akce psát dopis Ježíškovi. Jako malý jsem k tomuto činu naštěstí nebyl ponoukán, a také mi nikdy nebylo řečeno, že dárky nosí Ježíšek – vždyť to je úplná blbost! Ještě víc nechápu malinké Amíky, kteří věří na tlusťocha s Coca Colou v ruce. To je už nehorázná demence nebo naivita, ještě k tomu leze komínem. Lidi bez krbu asi ostrouhaj ne? Nemluvě o tom, že jich je všude plno.


2 komentáře:

  1. Já jsem rád, že se o Vánocích celá rodina sejdeme a povídáme si. Přes rok na to není moc čas

    OdpovědětVymazat
  2. To já taky. Vánoce podle mě o duchovnu vážně nejsou, člověk má být s ostatníma, nažrat se bramborovýho salátu, poslouchat koledy a rozdávat dárky.

    OdpovědětVymazat