úterý 29. prosince 2009

Windows 7 – srdcová sedmička

Tak jsem se přeci jenom dočkal. K Vánocům jsem dostal opožďěný dárek – Windows 7 Home Premium. Až doposud jsem používal Windows Xp skoro 7 let. A to je zhruba doba, za kterou jsem u počítače jakž takž dospěl. Za těch sedm let jsem Xpéčka mnohokrát léčil, občas jsem je musel přeinstalovat a čas od času jsem je tiše proklínal. Všechno to jsou problémy, kterými si prošel každý uživatel PC, a ten kdo ne, ten asi nezná PC.


Ani rozporuplná Vista mne nepřesvědčila k přechodu a raději jsem zůstal věrný Windows Xp. To však neznamená, že Vista byl špatný OS, jen byl zcela jiný a člověk si na něj musel chvíli zvykat. Vždycky se totiž najdou intelektuálové, hnidopichové, kteří budou odsuzovat jakoukoliv změnu. Ikdyby ta změna přišla k nim domů a plivla jim do ksichtu, pořád budou dokola odrhávat své poznatky a zápisky. A pak to konečně přišlo. Znenádání kde se vzal, tu se vzal Windows 7. Nový Windows zdaleka není dokonalý, jen k tomu nemá tolik daleko. Je totiž nesmysl používat na novém počítači zastaralá Xpčka, když je tu daleko lepší a novější varianta.


image


Zatímco z vlastních zkušeností vím, že Xpčka mají tehdenci po delší době padat, vypínat ovladače grafické karty nebo si usmyslet, že vás potrápí novou chybovou hláškou, Windows 7 nepadá a je dokonalé svižný (aby jste si nemysleli – testováno na Release Candidate verzi, jelikož těžko to budu “zkoušet” na sotva den staré instalaci W7). Nový operační systém od pašáků z Redmondu je vskutku lidový, zatímco u starších Windows jste si museli zvykat vy na ně, Windows 7 je natolik uživatelsky přívětivý, že si zvykne on na vás (ač to zní dost absurdně).


Skutečnost je taková, že to jsou maličkosti, které tvoří téměř dokonalé novorozeně jménem Windows 7. Určitě se najde pár dívek a hochů, jenž je budou pomlouvat, ale ty ať si klidně zestárnou u téměř 9 let starých Xp.

Windows 7 JE bomba a jsem z nich nadšený.

4 komentáře:

  1. Však se taky jednou dočkáš ;). Rozhodně je o co stát a Microsoftu se s W7 opravdu vytáhl.

    OdpovědětVymazat
  2. W7 jsou v podstatě vyladěné visty, které dozrály a hlavně smazaly špatnou pověst. U Windows Xp spal Microsoft až mocdlouhou dobu a konkurence mu celkem utekla. S W7 se mu podařilo jí dohnat a v některých ohledech i předehnat.
    S tím přizpůsobením systému ti musím bohužel oponovat. Když jsem W7 zkoušel, přišli mi nějak nerozbitné, zlaté ubunťácké pucle, které jsem během 5 minut překopal tak, že by je člověk od základní instalace nerozpoznal. Tohle mi u W7 chybělo a bez více ploch už opravdu nedokáži pracovat :) Možná je to jen o zvyku, ale Microsoft bude muset vytasit nějakou pořádnou zajímavost abych dal Ubuntu pápa.

    OdpovědětVymazat
  3. @Chrizofilax: Samozřejmě že Win 7 jsou vyladěné Visty. Stejně jako XP byly vyladěné Win Me a Win 98 zas vyladěné Win 95. A iPhone 3GS je zas vyladěný iPhone 3G apod. To je normální Chrizofilaxi. ;)

    Ohledně Ubuntu je to dost individuální. Já oceňuji na Win 7 vynikající podporu hardwaru a především dodělanost. Ubuntu je naopak stále nedodělané, nekompletní a aby se s ním mohlo normálně pracovat, musí si jej člověk neustále štelovat.

    Ale jako nic proti gustu - někomu to vyhovuje.

    OdpovědětVymazat