čtvrtek 31. prosince 2009

Vyplatí se jít na Avatar?

Před nedávnem jsem se vrátil z Pandory - světa překypujícího životem, tvrdostí, drsností a krásou. Výlet tam mi navždy zanechal tvrdé rány na srdci jelikož ten film se zakousne a nepustí.

O Avatarovi - nejnovějším počinu takřka geniálního Jamese Camerona bylo napsáno vlastně víc než je zdrávo. Ten film totiž není ničím tak zajímavý či revoluční. Je to od začátku do konce jen pohádka bez velkého překvapení... zato s vynikajicími efekty (ty jako revoluční označovat můžeme a právem), zvučnou hudbou Jamese Hornera a dechberoucí atmosférou.

Nebudu tu rozepisovat ani příběh, ani s jakým očekáváním jsem do kina přišel. Jisté však je, že jsem byl jako divák spokojen - nadměrně. Jenže tam, kde já vidím největší přednosti tohoto snímku, může zas někdo vidět největší slabiny.

  • Film je nejvíce zajímavý světem, ve kterém se odehrává. Je to od základu vybudovaná nová planeta s bohatou faunou a flórou. Vše je umocněno dokonalou hudbou a výbornou vizuální stránkou za kterou stojí dostatečný rozpočet 200 milionů dolarů.

  • Negativně naopak hodnotím příběh. Je plytký a bez výrazných obratů.

A pokud stojíte před otázkou zda-li si na Avatar zajít, zvažte fakta. Nedostanete hlubokomyslný příběh ani ve vás snímek nezanechá nějaká životní moudra. Prostě se za pár stovek svezete po tobogánu dobrodružství a zatraceně si to užijete... a možná si ten tobogán sjedete ještě jednou jako já.



Žádné komentáře:

Okomentovat