čtvrtek 1. července 2010

Hry jsou špatné, říká Nova – názor

Televize Nova odvysílala 27.6 pořad Střepiny. To by nebylo nic neobvyklého, kdyby se v pořadu neobjevila reportáž o počítačových hrách.

Poněkud zvrhlá reportáž. Mladý pachatel ubil kamaráda soškou (skoro jak scéna z filmu Kouř, viz. video), přičemž byl pod vlivem marihuany. Ale pozor! Spolu s kamarádem hráli před tímto incidentem BRUTÁLNÍ videohry!

Scéna z muzikálu Kouř. Podobnost čistě náhodná.

Zvedá se mi žluč, mé hráčské ego si právě odplivlo. A plivanec, směřující k reportérům TV Nova, to bude nemalý.

Obecně je známo, že novácké reportáže se řadí k těm méně důvěryhodným. Informace překrucují, používají jen to, co jim přijde vhod a ostatní věci, které by rozhodně neměli opomenout, poněvadž mohou změnit celé vyznění reportáže, raději zapomínají, anebo je vůbec neuvedou.

Všechno je to podané a sestříhané velmi šokézně. Přesně tak, jak to mají kluci z Novy rádi, protože musí být přece jasné, “že hry jsou špatné a je nebezpečné, aby je vaše dítě hrálo”. Je mi z toho smutno. Ani zmínka o herním ratingu, jenž určuje, komu se do rukou hra dostane, ani zmínka o casual hrách s veselým poníkem a sbíráním zlaťáků. Jen samý závislák, krev, maso a visící střeva. A taky jeden odborník za druhým, co přispívá svou troškou do mlýna. Tím snad nechci naznačit, že by to nebyli chytří lidé, bezesporu jsou. Dokonce jeden z nich na konci svého proslovu naznačil, že brutální hry jsou stejně škodlivé jako sledování televize. Ale to přece bylo na konci! Div to střihař ve střižně nevystřihl.

Když už to konečně vypadá, že se hry dostanou do podvědomí širší veřejnosti v trochu lepším světle, a ne jako hry, co způsobují masakry na amerických univerzitách, přijde Nova se svým amatérským týmem profesionálů a natočí tuhle sračku. Bullshit. Jdu zvracet.

Už jen čekám na reportáž o neúčinnosti Kosmodisku…

Minatory nahrál celou reportáž na YouTube

8 komentářů:

  1. Gamers strikes back - zasypeme mail Střepin nesouhlasnými reakcemi a linky na nesouhlasné články :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Strach plyne z neinformovanosti a navíc je to hon za senzací. Nemá to cenu řešit. Nova je televizní bulvár.

    OdpovědětVymazat
  3. Tleskám, taky jsem na to chtěl něco o milé reportáži na Nově napsat. Nakonec jsem došel k názoru proč plýtvat slovy k někomu, kdo vůbec neví o čem mluví :).

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za pochvalné komentáře, vážím si jich :-). Normálně bych se k Nově ani nevyjádřil, ale po zhlédnutí oné reportáže jsem nebyl schopen čehokoliv jiného.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ti z Novy mají dost. Místo aby byly objektivní a ten jejich "Netolismus" nebo jak se to jmenuje sváděli spíš na japonce, na zem, kde se musí někteří jedinci opravdu léčit, tak musí tohle téma rozebírat u nás, kde nemá moc smysl jej řešit. Vždy záleží na jedinci, a oni zrovna musí poslouchat zfetovanýho blbečka co zabil svýho kamaráda a jen proto, aby si zmírnil trest, tak všechno svede na PC hry. To mi připomíná případy v Americe, kdy 40letá kuřačka žaluje tabákovou společnost pač nevěděla že kouření způsobuje rakovinu. Můžu říct, že jsem taky zažil svý období, kdy se můj život skládal ze škola-domů-hrát hry-spát-škola... a nikoho jsem nezabil, problémy jsem neměl, apod.

    Niko už nemluví o tom, že si člověk může zahrát hru jen proto, aby se odreagoval a takový blbosti jako vraždění svých kámošů nedělal. Sere mě když vidím spojení labilního člověka a počítače. Z toho nevzejde nic dobrého. Jestli se té reportáže chytí český divák, myslím, že "rodinné projekty" jako je Kinect budou v prdeli, protože co kdyby jste pak chtěli po virtuálním boxu nakopat prdel své mamce, že?
    "Za chyby se omlouvám"

    OdpovědětVymazat
  6. Díky za článek: ta reportáž mě úplně rozsekala :D Myslím, že bych klidně mohl brát ty stejné peníze a to určitě i za kvalitnější reportáž.

    OdpovědětVymazat
  7. TV nova je špatná a nebezpečná a ne hry a pokud je člověk inteligentní, tak se na ni nedívá :)

    OdpovědětVymazat